La o zi dupa ce Assoiciated Press (AP) a avertizat ca va chema in instanta site-urile care publica articolele sale sau ale ziarelor asociate, fara permisiune, Eric Schimidt, CEO al Google avertizeaza presa scrisa sa fie mai curajoasa in ceea ce priveste noile tehnologii si sa-si imbunatateasca site-urile, care sunt in prezent foarte lente.
Acesta sustine ca Google se orienteaza in functie de dorintele consumatorilor, iar agregatoarele de stiri, gen Google News, sunt viitorul, chiar daca majoritatea publicatiilor clasice se arata nemultumite de acest fapt.
AP spune ca nu vrea ca altii sa profite de munca lor, in mod ilegal, dar nu a dat nume de site-uri. Totusi, unii directori de ziare au facut referire clara la agregatorul de stiri Google News care include si articole ale agentiei si ziarelor asociate.
Seful Google a spus ca are un contract de multe milioane de dolari cu AP si colaborarea trebuie sa continuie cu succes. In plus, el spune ca, desi cateva ziare s-au inchis, viitorul presei scrise nu e sumbru. Pe de alta parte, Schmidt crede ca in prezent consumatorii de stiri pe internet nu vor sa plateasca pentru ele, iar site-urile trebuie sa se bazeze pe foarte multa publicitate.
Presa scrisa, spune Schmidt, trebuie sa-si schimbe modelul de afaceri si sa tina mai mult cont de ceea ce vor cititorii. Google tine cont si are succes, si de aceea creste atat de repede, adauga el.
Mai multi sefi de ziare din SUA au acuzat Google ca include publicatiile in agregatorul Google News, fara a imparti cu ele veniturile din publicitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu