Toyota şi Hino va fi susţinută de compania de căi ferate JR Hokkaido, din principala insulă din nordul Japoniei, pentru a fabrica noul model de vehicul, ce va permite legătura dintre căile rutiere şi cele feroviare.

JR Hokkaido a început dezvoltarea modelului de "vagon-autobuz" în 2004, o idee explorată de decenii în Marea Britanie şi Germania, fără să se treacă încă la aplicaţii concrete. JR Hokkaido a dezvoltat un prototip funcţional în urmă cu un an.

Un "vagon-autobuz" ar facilita economisirea la nivelul costurilor de infrastructură şi de exploatare.

De asemenea, permite planificarea unor rute raţionale şi flexibile în funcţie de cerere, utilizarea tronsoanelor de cale ferată acolo unde nu există reţea rutieră, şi invers.

Vehicului al permite şi evitarea situaţiei în care trenurile şi maşinile circulă pe jumătate goale în zone rurale aproape părăsite.

Acest mijloc de transport este mai ecologic, folosind un motor diesel şi evitând ambuteiajele pe porţiunile feroviare.

Prototipul actual al "vagonului autobuz" pare o îmbinare între automobil şi camion.

Modelul are opt roţi, similar cu garniturile de tren, roţile din cauciuc sunt ridicate pe parcursul porţiunilor feroviare. Acest model efectuează de trei ori pe zi un circuit de 36 kilometri, dintre care 11 kilometri porţiune de cale ferată.

Noua versiune, pe care JR Hokkaido şi Toyota estimează că o vor dezvolta până la mijlocul liu iunie, va avea o capacitate de 25 pasageri, faţă de 12, în prezent.