sâmbătă, 5 iulie 2008

Mass Effect, video review

Mass Effect este un RPG care s-a lansat in intreaga Europa in 6 iunie 2008. Jocul are puternice aspecte de space opera, iar povestea il poarta pe jucator de-a lungul si de-a latul intregii galaxii. In universul din Mass Effect, omenirea este nou sosita in chestiunile care privesc comunitatea galactica si, ca nou veniti, oamenii sunt inca priviti ca o rasa slab dezvoltata si cu pretentii cam mari. Pana in anul 2183 omenirea a dobandit abilitatea de a calatori prin galaxie la viteze superluminice, ceea ce a adus-o in contact cu mai multe rase extraterestre.

Acum incearca din greu sa isi gaseasca locul in marea comunitate galactica. Expansiunea rasei umane in galaxie a fost posibila multumita descoperirii unei instalatii extraterestre (Mass Effect relay), care a permis saltul la distante de sute si mii de ani lumina. Tehnologia axata pe Mass Effect a ajuns sa fie utilizata si in domeniul armelor si al scuturilor personale. Principiile Mass Effect sunt descrise pe larg in enciclopedia jocului, alaturi de orice ti-ai putea dori sa afli despre universul din joc.

Personajul principal este commander Shepard, care poate fi ales de jucator in varianta oferita de producatori, sau poate fi personalizat. Indiferent de alegerea facuta, jucatorul va parcurge aceeasi poveste. Shepard prezinta prima si ultima linie de aparare a omenirii impotriva unui pericol la nivel galactic, ce ameninta nu doar soarta speciei umane, ci si intregul univers.

Personajul principal poate fi nascut pe Pamant, pe o colonie umana sau in spatiu. Alegerea originii lui Shepard va influenta modul in care vor reactiona celelalte personaje in timpul jocului fata de tine. Jucatorul poate alege si un profil psihologic pentru Shepard, care poate fi ruthless, war hero sau sole survivor, din nou cu impact asupra gameplay-ului.

Pe scurt, Shepard se trezeste in mijlocul unei situatii critice. Un Specter, agent guvernamental cu puteri nelimitate, pune la cale un plan de a supune galaxia unei puteri malefice - o forta nimicitoare al carei singur scop este dominatia absoluta a anorganicului si distrugerea tuturor speciilor organice evoluate din univers. Shepard aspira la statutul de Specter, pe care il obtine si devine prima fiinta umana care detine asemenea rang in galaxie. De aici, povestea adopta un arc lung al naratiunii, care aduce o multime de personaje si quest-uri secundare, explorare, dezvoltarea skill-urilor si multa lupta.

Sursa: Hit.ro